Nordanstig, kan det kallas kommun?

Nordanstigs kommun har nu valt att dra ner på personal inom vård och omsorg. "Klockrent!" Tänker dom, så kallade, "politikerna" som sitter där på sina fina kontor. "I år kan vi alla få fruktkorgar till jul!!".. Om det är den uppfattningen jag fått av politikerna i Nordanstig, hur bra har dom då skött sig?
Den ena politikern springer runt i kalsonger, dyngrak, på nåt regeringstjoffsan i Sthlm, den andra förskingrar pengar till dottern.
Nu har min mor blivit "avskedad" eller "omplacerad" som det så fint heter, från hemtjänsten till Bergesta servicehus. Det är något hon absolut inte vill göra. Men p.g.a för lite arbetade timmar, och som sagt, nedskärningar så blev det så. Och det är bara att tacka och ta emot.
Nordanstigs kommun vill också vara den första kommunen med "nollvision" mot varg.. Finns det varg i Nordanstig? Jag, som har bott där i 20 år, har ALDRIG hört ett knyst om varg. Inte mina föräldrar heller. Är dom inte redan först med det i Sverige då? Och OM det nu finns varg så har jag ALDRIG hört talas om en varg som ätit en hund/ett får/ Stig Engs kossor m.m.. Så vad har vargen gjort? Ska vi inte försöka bevara detta djur istället för att utrota det?
Kanske var "politikern" som bestämde detta full och sprang i kalsonger i Sthlm när beslutet togs. Det låter iallafall som så. Jag skäms över att tidigare ha bott i denna kommun.
Deras syn på Nordanstig som ett semesterparadis, ett ställe dit människor kommer flytta inom en snar framtid, kan de stoppa upp i röven, kort och gott. Vem!? Vem kommer vilja bo i en kommun där politiker, dag ut och dag in skämmer ut sig själva och kommunens invånare? Nej, jag tycker Nordanstigs kommun kan läggas ner, bredda Hudiksvalls kommun istället.

Så nu har jag fått det sagt. Ska nu fortsätta med att beskriva cellens uppbyggnad och organellernas funktion..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback