Jaja..

Okej Filippa, okej.. Måndagen gick väl bra.. Kom dit på morgonen, tok nervig som vanligt.. Men iallafall, fick inget lugnande.. Inte behöver väl du nå lugnande!? Knappast.. Det fick man till svar.. Kom in på "op-salen" och somnade sött.. Sedan vaknade jag, fick en piggelin för min hals gjorde så satans ont. Efter en timme kom jag tillbaka till dagkirurgen. Där fick jag vänta i säkert två timmar innan läkaren kom och skrev ut mig. Men iallafall, till saken, har jag en inflammation i övre delen av magsäcken. Läkaren vet inte varför eller vad det är men en inflammation iallafall. Så han tog biopsier därifrån så det är bara att vänta och se. Nu har jag så ont i överkroppen så det är inte klokt. Inte musklerna som gör ont, utan det är inuti, svårt att förklara. Men det börjar bli lite bättre.

Imorgon ska jag göra tunntarmsröntgen, men Malin har varit så duktig så hon har förmodligen råkat slänga kallelsen. Så nu vet jag inte om jag ska vara fastande eller inte, eller hur många timmar innan jag ska fasta. Antar att jag ska fasta eftersom jag ska dricka kontrastmedel, men det vore ju bra om man visste från NÄR man ska börja. Ska ju inte vara på röntgen förrän halv två. Att då fasta från 24 inatt känns lite overkill.. Men det är väl det vanliga, sex timmar innan antar jag. Snusa tänker jag göra till kanske en eller två timmar innan..

Hade seminaruim idag på nervsystemet. Det är så jag vill gråta. Fattar ingenting. Kommer jag verkligen klara av att bli ssk tänker jag ibland.. Det är bara att bita ihop och råplugga inför tentan.. Usch och fy.

Nej nu en varm och skön dusch och sedan ner med näsan i boken igen.. Nu har Filippa fått sin uppdatering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback