Tankar och funderingar.

Jag har suttit och läst lite på olika bloggar. En del "gravida" och en del ogravida. På jobbet i söndags satt vi och pratade om just förlossningar. Jag vill jättegärna uppleva en vaginal förlossning. Att känna känslan att jag har gjort det, jag klarade det även fast jag trodde jag skulle dö. Det är ett av livets mirakel om jag får säga det själv! Att man i tex Sthlm idag nästan blir erbjuden kejsarsnitt för att man är rädd för förlossningen och smärtan, det tycker jag är hemskt. Ok om det finns medicinska skäl till det, men faan inte för att man är rädd. Det spelar ingen roll, det finns nog inte en enda kvinna som inte klarar av att föda naturligt (om det inte finns medicinska skäl till att det inte går, återigen) eller som skulle dö av själva smärtan! Jag tror det är jävligt nyttigt. Att det kan höra ihop med självkänslan, att ha klarat av det och att resultatet blev förjävla bra! Det onda slutade i något bra liksom. Det kanske hör ihop med moderskänslor och allting. Ja, jag tänker iallafall propsa på en naturlig förlossning, om det inte finns medicinska skäl till snitt. Att man väljer olika bedövningar, det skiter jag i. Jag är helt öppen för det. Men jag vill ha känslan, att ha klarat av det, att ha provat på det. Inte för att det är dags för mig än, men bara så vi har det klart liksom! Herregud, jag ska gå i skola 3 år framöver så jag har inga planer på barn än, men jättegärna när jag är färdig ssk och helst valt inriktning och är klar med den också!

Idag har jag inga som helst planer! Gud vad skönt. Så fort medicinen har börjat värka ska jag sätta igång och putsa lite här hemma! Skönt med en hemma dag och kunna ha tid att göra fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback