Första dagen klar!

Så, då var den gjord! Nu är det bara att köra hårt, det får bära eller brista! Men det går nog bra! Kan väl säga att det är tur att jag har syrran, annars hade det varit svårt! Hon har lärt mig det mesta nu, det man måste kunna. Resten kommer!

Allt gick iallafall bra! Syrrans klasskamrater hjälpte mig från tåget till högskolan, så dit hittar jag nog nu. Sedan visade dom mig skolan. Skönt att man känner någon iallafall. Tänk att komma dit helt ensam!! Men jag har iallafall fått lite ordning här nu, vet vilka uppgifterna är, hur jag ska göra m.m. Att jag har syrrans gamla uppgifter (som är samma som mina, bara omformulerade!) hjälper ju till! Känner mig lite tryggare nu än vad jag gjorde sist. Imorgon måste jag ner igen. Onsdag är jag ledig och på torsdag är det studier på studieorten, alltså i Hudiksvall för min del. Men när jag kom hem idag höll jag på att bryta ihop. Så mycket information, på så kort tid. Man måste sortera vad som är viktigt och inte. En massa "kurser" som är onödiga för mig (eftersom syrran redan lärt mig allt) som jag kan sålla bort, t.ex. bibliotekskurs m.m.. Att söka några artiklar på bibliotekets hemsida var en av kurserna men det kan jag redan. Sedan en massa infotillfällen som sker på skolan, t.ex. studenthälsan som informerar. Tycker det känns onödigt att sitta på ett tåg ner till Gävle för en halvtimmes information.

Nej, det känns som att jag har det mesta under kontroll. Och det känns bra! Imorgon är en ny dag med massa kursinformation inför våran första kurs, omvårdnad som vetenskap och arbetsområde. Ingen rolig dock, men dom säger att om man klarar sig genom denna så klarar man resten. Det är den tråkigaste kursen. Men bara att bita ihop!! Så nu ska jag göra mig klar för sängen. Upp tidigt imorn igen! Dessutom fyller jag 20 imorn!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback