Det här med BMI...

Jag tror inte ett dyft på BMI.. För det första : På sjukhuset har dom en viss skala som man ska gå efter där. På den skalan så visar det att om du har 27 i BMI, då är det normalt, men man ligger på gränsen till övervikt. På en annan som jag såg på en viss blogg så ligger gränsen till övervitk på 25..? Jag fattar INGENTING av den skalan. Och jag menar, man kan inte bara gå på vikt och längd. Om man  tittar på en bodybuilder så lovar jag att hans BMI skulle ligga på EXTREM FETMA om man skulle räkna ut det. Muskler väger mer än fett. Det kanske läkarna tar hänsyn till men med så många olika bud, jag ligger på 27, alltså på gränsen till övervikt, men i den andra skalan är jag redan överviktigt och på gränsen till FETMA (som låg på 30).. Så, skit i allt som har med nå jävla BMI att göra, det är bara bull i vilket fall som helst! Helt uppenbart!

Appropå vikt m.m så åt jag godis igår.. Har kvar så det ska jag sätta i mig ikväll. Fast det sjuka är att jag äter bara max fem st sedan är jag så nöjd att tar jag en till så spyr jag.. Men det är väl bara positivt egentligen!

Nu ska jag duscha, sedan kommer Edwardsson hit för vi ska på körkortsteori ikväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback