Sunt förnuft?

Jag trotsade mitt idag. Bara för att min karl har åter igen börjat med den såkallade lchf dieten. Sure tänkte jag, men jag ska tametusan ha något gott i magen ikväll, det är faan lördag.. Så jag tog på mig dom tunnaste byxorna som jag hittade i min garderob (som jag städade ur igår kväll, fin sysselsättning en fredagsafton btw..) och mössan med störst hål i. Det fick jag tyvärr ångra halvvägs framme.. Det blåste så kallt att mina ögon nästan frös till is! Och jag skojar inte. Funderade på att vända hemåt igen, men då kom mitt sockersug fram, satte sig på min högra axel och sa inte: DU SKALL TAMETUSAN HA SOCKER I DIG IKVÄLL! Så det var bara att fortsätta.. Men tur sa jag, att det är varmt inne på ICA..

Köpte iallafall så jag kunde göra egen "fettsnål" choklad mousse. Det vill säga 4 dl vispad 40% grädde, 40 g (minst) 70% choklad (med mint för min del) och sedan ett paket finncrisp så man har frukost imorn.. Man smälter chokladen och häller ner i den vispade grädder och "vänder" så fint ner den. Ungefär en-två teskedar senare kräks Malin.. Nej, men det är vääääldigt mättande och helt perfekt! Man äter lite och det är ju en klockren efterrätt på lchf vis. Iallafall sitter jag nu här nöjd och belåten. Ska ställa mig i duschen nu en låååång stund och sedan ska jag bara mysa i soffan. Något plugg har det inte blivit idag, men jag har bokat ett grupprum på cul på måndag em så jag kan ha den där förbannade "relevanta litteraturen" som krånglar till det hela. Men denna uppgift tar nog inte så lång tid bara man kommer igång. Måste posta den senast på fredag. Och jo, ni läste rätt.. Vissa högskolor använder sig fortfarande av snigelpost. Enbart för att uppgiften ska vara anonym tills betyg satts. Men men, en gör så gott en kan!

Nej nu, duschen och sedan myselipyseli i soffan, helt själv, en lördag kväll, då min karl sitter vid datorn..

Träningsvärk har jag också.. För den som undrar!
Gnatt!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback