Jävla doktor....

Usch, allt känns så tugnt just nu. Även fast jag inte visar det utåt, men innerst inne vill jag bara skita i allt och ge upp mitt liv känns det som...
Det började idag, jag fick en kallelse till en gastroskopi (vilket det står i min journal att jag inte utsätter mig för i vaket tillstånd!!!!) den 4/3.. Jag blir flygförbannad så jag och mamma går upp på kirurgmottagningen. Det visar sig att läkarna i Uppsala ordinerat denna undersökning (fine) men jag tycker att läkaren kan väl skriva det i remissen då?! Så jag vet eftersom sist vi pratade med honom så skulle han skicka en remiss till Uppsala.
I vilket fall träffar jag en riktigt sur ssk där som jag inte slängde ut genom fönstret från femte våningen... Jag frågar när min läkare jobbar nästa gång och hon svarar på torsdag. Ok sa jag. Då klämmer hon ur sig som om jag vore två år: "Men du förstår väl att du inte bara kan komma upp hit och förvänta dig att få träffa honom??!!!!" FUCK YOU MTF!!! sa jag inte och gick vidare till endoskopin (vilka jag behövde prata med ang. gastroskopin..) Där träffar jag istället VÄRLDENS TREVLIGASTE ssk som ber om ursäkt och tycker det är bedrövligt (hon fick det att låta så iallafall!) och lovade att fixa så att dom skulle göra den under narkos. Tack sa jag och vi gick därifrån. Jag passade på att inte peka finger åt surpuppiluran till ssk när vi gick.
Iallafall så ringde den braiga ssk mig klockan fyra och berättade att hon fixat allt nu, jag ska vara på dagkirurgen klockan 7.30 den 8/3 och gastroskopin ska göras i narkos. WONDERBART utbrast jag inte i telefonen, men nåt i den stilen. Tackade hemskt mycket för hennes insats!

Jag fattar inte.. Dom har velat göra en gastroskopi i över ett år, jag har tvärvägrat och sagt att då får ni söva mig. Vafan är problemet!? Jo ser ni, då får man vänta så länge innan undersökningen eftersom man måste boka en op-sal och bla bla bla.. Jo kyss Karlsson, jäklar vilken väntetid!! Om man räknar bort lördag-söndag där då mellan den 4-8 så blir det en fredag... Fyra dagar.. Liksom HALLOJ!?
Dessutom kör alla läkare med: "Men lille vän du får ju lugnande!!" SO WHAT!? Efter alla jävla misstag ni har gjort så kan ni väl faan kosta på mig lite narkos!? (Tiden innan jag fyllde 20 och får betala för mig själv!) Men nu så gick det jävligt bra med lite narkos, som sagt... Jag betalar själv...

Ja, så allt känns precis som en groda utan ben... HOPPLÖST!
Dessutom satt jag och kollade på schemat för den dagen då, självklart ska vi vara i Gävle den dagen med en massa metodövningar och shit, så det missar jag ju då.. Men men, jag får ta igen det på annat vis. Visserligen blodtrycks- och pulsmätning och det får väl mina gamla vårdlärare hoppas på att jag kan eftersom jag är nyutbildad uska, men det har väl kommit nya rön nu om hur man gör. T.ex. stå på ett ben medan du mäter pulsen bakom örat..

Nu ska jag iallafall inte skriva nå mer om mina bekymmer här.. Ska ta en snabbis i duschen, eller ja, det där blev ju fel. Jag ska DUSCHA en SNABBIS eller ta en SNABBDUSCH, som man vill det där. Sedan blir det sängen!

GoodNatt!♥

Tack för diskningen idag btw MOR! :) Skönt var det att komma hem! ♥ (Mamma lånade min lgh idag medan "jobbilen" var på service, och då diskade hon, efter stränga order över vad som gäller i min lgh. Besökare tar hand om disken! Regel nr.1...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback