Uppe me tuppen

Kan man säga ja. :P  Ska upp och jobba, och jag som måste få lite lugn och ro på morgonen är uppe minst 1½ timme innan jag ens ska bege mig mot jobbet! ;) Men det är skönt att t.ex. sitta här med en kopp kaffe och skriva lite! :)

Idag är det jobb då som sagt. Sedan är det väl sova som gäller när jag kommer hem. Fast jag ska ställa klockan så jag bara sover en timme. Två kvällar i rad nu har jag somnat på soffan, vaknat vid 2 och gått och lagt mig i sängen. Upp igen halv sex och känner mig ganska pigg men tametusan fram mot 3-4 tiden är jag som en zombie!

Kaffet smakar bra såhär på morgonkvisten. :P

Kom och tänka på vad jag tänkt för mig själv att jag skulle skriva om i 2 dagar så nu tar jag och gör det! :P

Såhär: Klockan sju på morgonen går bussen mot jobbet. Jag kliver på och det gör även en liten tjej. Vi åker ner mot stan. När vi kommer till Ö&B så plingar hon, och hon ska också av vid sjukhuset. Busschauffören hinner ju glömma bort att stanna, eller så nitar han och frågar om hon skulle av vid Ö&B?!?!? (Likförbannat plingar hon på samma ställe varje gång!!)

När busschauffören väl stannat vid sjukan så skyndar hon sig fram till dörren. Hon går fram och ställer sig vid den ungefär vid McDonalds, står upp genom rondellen och ska ut så fort dörren glipar 2 cm. Nästan så att hon pressar på dörren för att komma ut. När hon väl stigit ur bussen (ett kliv utanför) så tvärstannar hon och bromsar upp alla andra!! Så står hon där och tittar som om hon inte visste var hon var! Så flera gånger har jag nästan trampat av henne hälsenorna och slagit henne i ryggen eftersom hon tvärstannar utanför. Så jag får liksom tränga mig förbi på sidan av, då tittar hon och hennes min visar ungefär: "jaaaaahaaaaaa, jaaag flyyyyttaaaar vääääl pååå miiiiig dåååååååå".. Det går ungefär i samma fart också..

Irriterande snorunge...

Ja, det var dagens problem, även om dagen inte ens börjat än. Så det kanske kommer upp ett till problem när jag kommer hem! ;) Får se!  Ska nu klä på mig kläder och fixa frisyren innan jag ska gå ut och trängas med snorungen!!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback