Svinflunsa...

Jahapp, då har ännu en dag gått.. Idag hade vi information på jobbet om svininfluensan och hur provtagningen går till.. Jag vill då inte åka på nå svininfluensa, inte sen jag sett hur man testar för det.. "/ Man ska in med en sug och suga upp slem från "nässvalget" (Allra längst bak i näsan, i svalget!) och med mina tidigare erfarenheter med slangar i näsan så skulle det inte gå så jättebra! Usch och fy.. Nej, det verkar inte vara så trevligt. Och för att inte nämna skyddsutrustningen!! Den är värre än vad brandmän har! :P Nästan.. Alltså det var allt du kan tänka dig! :) Men det är klart, denna flunsa är ju extremt smittsam, så det behövs ju.

Gick bra att jobba. Nemas problemas.. Det var bara jaeevligt tungt att komma igång imorse, eftersom jag har en förkylning på g, men som aldrig bryter ut.. Och så var jag sen att ta smärtstillande och alvedon imorse, och alvedon är ju febernedsättande m.m.. Så då försvinner symptomen mitt på dagen och kommer igen på em innan jag tagit alvedon + smärtstillande igen.. Ja, om det bara kunde bryta ut någon gång! Så skiten blir överstökad! :P

Tänkte på en sak idag när jag satt på bussen hem. När dom flesta äldre kliver av så säger dom alltid (nästan!) tack till busschaufören.. :P Liksom varför?! Jag menar, det är deras jobb att köra oss, dom får lön för det! Det är liksom inte som en kompis som ställer upp att köra en hem, utan DERAS JOBB.. :P Vet inte varför jag irriterar mig på det, det bara kom när jag satt där.. :P Kände liksom att det var så dumt på nåt sätt.. :) Fast ja, dom flesta äldre är ju trevliga och det är ungdomarna (inkl mig) som är otrevlig.. :P Deras jobb blir ju förmodligen mycket roligare. Ja, helt värdelös fakta men jaa..  :P Så är det! ;) Något mer som irriterar mig är alla bloggare som alltid ställer frågor till sina läsare! Som att jag nu efter det att jag skrivit att jag irriterar mig på folk som tackar busschaufförer, skulle skriva " Vad tycker ni om att tacka busschauffören för skjutsen?" Såå irriterande! Eller "Vad gör ni idag?" Bara för att få kommentarer! :P FY på er!:P

Nej, nu blev det ett långt inlägg, men enbart för att jag inte sovit bort hela kvällen. Har diskat och donat i köket. Sedan blir det dammsugning m.m imorn. Jobbar halvdag imorn så då blir det alldeles lagom att komma hem och städa då. Tror även bror kommer eftersom det är marknan imorn och han ska väl gå på de hele natta.. :P Han ville ha en sovplats. Vet inte om jag och älsk ska ut på imorn kväll också. Ta en runda. :) Så det blir städning, marknan, mys på stan, hem och mys hemma med lite vin imorn kväll.. BTW ska jag ta ett glas redan nu! :)

Sov så gott med er! Och förlåt för ett alldeles, alldeles värdelöst inlägg! :)

(Filippa, om du läser! Kom upp på kaffe å kaka för faan! :P Vi måste jämföra brännor! ;) KOM HIT!)

Kommentarer
Postat av: FilippaLundin

Klart jag läser! :D Ja men absolut, men tyvärr så har jag ju ingen bränna kvar att visa upp :( Men jag kan ta en kaffe iaf :p Hahah puss

2009-09-03 @ 22:55:56
URL: http://filippalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback