Så jävla ON! :D

Hahaha, satt och kollade runt på bloggar, hittade en som jag verkligen gillar! :D Nbitchie. :) Fan, den bruden vet verkligen vad hon pratar om. Äntligen någon som tar tag i dynglonorna små och ruskar om dom lite, avslöjar lite skvaller m.m.. Om allt är sant, det vet jag inte. Men jag tycker det är roligt att läsa ändå! ;) Smaskigt på något vis! :P Fattar inte varför jag irriterar mig på "Kissie", "Dessie", "Pussy" eller vad fan Katrin Zytomierska (Vet fan inte hur de stavas, men ni vet vem jag menar! :D) sa. :)  Man fattar ju att dom enbart håller på sådär för att få uppmärksamhet och ligga kvar på "bloggtoppen".. Men ändå så känns det som att om jag hade dom i mina ägor en kväll skulle dom inte vara lika kaxiga. :P Ja, jag tänker inte berätta vad, då kommer jag skrämma er allihopa.. :P Men liksom, allt är ju fejk, och det fattar jag ju. Det är ändå så irriterande!! :P Jobbigt värre! ;P

Idag har det som sagt varit jobb.. Var så himla slut i huvet när klockan blev två så jag vet inte vad jag gjorde nästan. :P Tur att det inte var något viktigt att göra annat än att städa rum efter att pat åkt hem. :P Hade kanske kunnat sluta illa annars! ;) Ja, det var en lång dag. Men det gick. :P Har även fått reda på dåliga nyheter idag.. Dom ska ändra bemanningssystemet där på sjukhuset nu, så att det ska bli mer "rättvist".. Jag tycker det är värdelöst, för nu ska personer som gjort intro på 7D säger vi men inte jobbat där på nåt år gå före mig (som är inne och känd på avd) när det blir en tur ledig. Enbart för att jag jobbat mer än den personen då.. Det kommer bli så dålig kvalité på arbetet på sjukhuset nu så man blir mörkrädd. Sedan jag då, som har egen lgh att betala varje månad + massa andra utgifter som inte täck upp av älsks a-kassa. Jag kommer ju tjäna MYCKET mindre pengar och det blir mer osäkert än vad det redan är att få jobba.. Det är helt sjukt.. Det var väldigt invecklat kan jag säga, jag ska på nån kurs framöver och lära mig det där. Det dåliga är också att nästan allt ska skötas via datorn. Man MÅSTE ha tillgång till datorn några ggr per dag för att inte missa förfrågningar osv. Men tydligen fick man sms nån gång ibland också.. Jag tror inte detta kommer hålla eftersom avd inte får ringa ut vikarier när detta införs. Så om vi säger att någon blir magsjuk på en lördag natt så får dom inte ringa in någon själv till dagen efter. Utan ALLT ska gå via bemanningen. Och dom har bara vissa öppettider på kvällar/helger. Så har dom inte öppet och nån blir sjuk så får man klara sig själv. Och det är inte så roligt som på 7D om man skulle vara själv uska på en full avd.. Nej, det kommer inte hålla. Det kommer blir protester så det skriker om det. Sedan får man väl hoppas att man kan få en tjänst på öron mott när någon går i pension då. Ja, det är så invecklat så ni förstog säkert inte ens hälften av vad jag skrev.. Kommentera om ni undrar något.. :P

Imorn MÅSTE jag upp på kirurgmottagningen och be om en tidigare telefontid.. Det här fungerar inte! Jag KAN INTE leva såhär. Och jag fattar inte varför dom inte fattar.. Jag blir bara tröttare och tröttare för varje trötteperiod som kommer. Jag ORKAR knappt vända mig i soffan när jag ligger där, så illa är det! Sedan tycker jag att det hela nästan sätter sig på andningen när jag blir så trött. Mitt AT sjunker, det åker berg-och-dalbana.. Det är inte roligt.. Så vi får väl se vad dom säger. Säkert jättesvårt att veta säkert, blir väl om dom inte får tag på någon annan pat när den har telefontid som han/hon/den/det kan ringa upp. Men bättre än inget! Det börjar bli FÖR tungt för mig detta nu. Har stått ut länge, men det GÅR helt enkelt INTE längre snart. Min kropp säger verkligen ifrån, det känns!

Nej, gud vilket inlägg jag skriver.. Tänkte nästan dra lite politik också, men det får bli någon annan dag.. :P Jag tröttar ut er, jag vet! ;) Jag ska snart gå och duscha och göra mig klar för sängen. Jobb på 7D imorn dag och jobb på öron-näsa-hals mottagningen på torsdag. :) Sedan måste jag skriva upp dagar jag jobbar och dagar jag inte jobbar och springa skytteltrafik mellan avd och skriva när jag kan jobba och tvärtom. Det blev jobbigt det här! :P Tror jag dubbelbokat någon dag också, men det går ju en dag att jobba från 7.30 - 22.00.. Så det ska nog lösa sig. Måste kolla så inte önh-mott behöver mig på eftermiddagen också. :P Usch, nu blev det mycket.. Men det känns så skönt att skriva av sig lite.. :P

Nej, nu får det vara bra! Vi får höras något mer imorn eftermiddag!! :) Poss på er!

( Filippa, sluta skratta.. :P Ja kolla du, jag jobbar ganska mycket framöver.. Men vi får väl tajma så gott det går!! :) Var ett tag sedan vi träffades. Sedan vill jag sola också, så det måste vi göra! :) Ska börja på körskolan 22/9.. Nervöst.. :P Vi hörs av vännen! Poss på dej! ♥ )

Vilka fina meddelanden jag gör till min vän här nere.. ;) Billigare än sms, nu såhär i sparandets tider.. :)

Kommentarer
Postat av: FilippaLundin

Ja det var väl evigheter sen vi satt ner och pratade och umgicks utan att bara springa förbi varandra. Ja jag känner mig as blek nu, så solning måste det bli! Vi kan väl höras något nästa vecka om hur du jobbar och så, jag jobbar typ hela den här veckan. puss, kram och nyp i stjärten. <3

2009-09-09 @ 17:02:57
URL: http://filippalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback