Marknad

Just nu är det marknan här i Hudik.. Fulla fjortisar som springer runt karusellerna med en 2,25a cider.. Inte så roande tycker jag. Så jag går hellre på dagarna! :)

Igår sov jag hela eftermiddagen till halv åtta. Då väckte älsk mig och vi åkte ner och köpte en pizza och lite chips. Sedan kom vi hem och åt pizzan, slog igång en film och åt 2 chips  var.. :P Sedan somnade jag och vaknade när min bror skulle komma hem, runt halv elva. Han kom hit och jag bäddade på soffan åt honom. Sedan tittade jag på tv i 2 sekunder innan jag somnade igen. Älsk väckte mig och jag gick och la mig i sängen. Sedan sov jag till halv elva nu idag då mamma ringde och väckte mig. Bror åkte hem halv tolv och nu sitter jag här och ska släpa mig in i duschen. Sedan ska nog jag och älsk gå ner på marknan en sväng och leta godis. :) Och strumpor såklart!! Det är också viktigt!! ;) Imorn blir det också en sväng med mamma innan det blir bilbingo. :) Denna gång ska jag vinna 20 000, mormor vann förra gången. Blir det 20 000 då ska jag betala av allt vi har, utom billånet. Sedan blir det shopping för resten! ;)

Och min förkylning vägrar bryta ut!! Idag har jag inte tagit mitt smärtstillande och alvedonen så just nu känner jag mig riktigt risig. Men tar jag alvedonen så försvinner förkylnings symtomen. Inte vet jag, alvedonen håller väl tillbaka förkylningen antar jag. Sjukt..

Nej, nu ska jag pallra mig in i duschen. Sedan blir det marknan, för nu är jag godis sugen! ;) Puss Häjj!

(Bra att du läser Filippa! ;) Ja men kom hit på kaffe då iallafall! Tycker jag! :P Förresten så stannade jag och pratade med Markus lite igår sedan du gått och tro på fan det kommer fram en knarkare som var så påtänd att han trodde hela hans huvud hade spruckit och hängde löst!!Markus, gentlemannen han är, visade honom vägen till akuten.. ;) Hörs vännen!♥)


18.04

Jaha, då har man varit på marknan då.. Vi blev lite senare än beräknat. :) Iallafall när vi åkte så var det mulet på himlen.. När vi kom fram och kom in på området så började det vrääääka ner.. Världens skyfall.. Vi sprang genom halva området och hittade det vi skulle, Korv, strumpor och remmar! Sedan gick vi tillbaka till bilen som stog på Åhléns parkeringen och när vi kom dit så bara slutade det regna helt tvärt.. Inte våran dag kan man säga... (-.-) Men men, jag hittade 13 strumpor för 100 kronor, så jag är nöjd.. :P Sedan ska jag ner med mamma imorn också, innan vi ska på bilbingo. Hon går alltid på söndagar!

Nu sitter jag här hemma, tittar på trollkarlens hemligheter och myser. Bytt kläder till mys kläder och tog ett par sproilans nya strumpor. Och fötterna är sådär varma som dom blir när man varit blöt om dom och tar på ett par torra nya strumpor. Helt underbart! :) Dricker även cider och äter en rem eller två.. ;) Helt totalt mys bara! ;) Och regnet, det verkar inte komma så länge vi håller oss inomhus. Så ikväll kan ni lugnt gå på marknan.. :P

Poss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback