Mååååndag..

Ja då var det måndag igen då.. :P Fan vad fort det går!!! :) Fast det är bra också! ;)

Idag har jag jobbat heeeele dan! Funderar på att ringa sjukvårdsrådgivningen och höra vad dom tror. Om dom har något tips för att minska smärtan. Jag håller nämligen på att förgås! Vore roligt om något kunde göras, innan torsdag, som tar ner smärtan en aning! Fast det är klart, då får jag nog åka in på akuten.. "/ Ja, vi får se hur jag gör!

Mamma var in på röntgen av tummen idag. Så hon kom upp en sväng på ÖNH eftersom jag jobbade då och hörde lite om hur det gick! :) Sedan åkte hon till sin bror och när jag gick hem så hade hon väntat på mig! :) ♥ Så vi handlade på ICA (där det inte går att handla längre) och sedan åkte vi hem till oss och drack kaffe. Hon är även helt inne på FarmVille på facebook så hon var tvungen att "farma" lite också! ;) Hon åkte hem för en knapp timme sedan så nu sitter jag här i soffan igen. :P Funderar på att lägga mig en stund och vila lite. ;) Som vanligt!

Jag skriver säkert något mer senare ikväll, beror på om jag somnar nu, då vaknar jag nog inte förrän vid tio! ;) Puss på er!

20.16
Ringde sjukvårdsrådgivningen och frågade vad jag skulle göra, eftersom jag fått mycket ondare nu dom senaste dagarna. Det jag fick till svar var att jag fick åka ner om jag ville, det var helt upp till mig annars skulle jag (det första jag gjorde imorn bitti) gå på närmaste hälsokost/apotek och köpa "probiotika", alltså tarmbakterier som tillskott. Bra tarmbakterier. Eftersom mina förmodligen är helt utrotade. Sedan skulle jag köpa en massa vitaminer och mineraler. Hela samtalet kostade 20 kronor.. För att få höra att jag skulle köpa en massa saker imorn. Att jag fick åka in om jag vill, det visste jag redan. Jag har aldrig ringt 1177 för att dom ska bedöma om jag ska åka in eller inte. Det är något jag är kapabel att avgöra själv. Tycker jag. Det är bara sjukt att dom ska ta betalt för ett såndant samtal. Allt ska dom ta betalt för idag. Snart tar dom nog betalt för att ringa 112.. Herregud. Vet inte vad som irriterar mig mest. :P

Nu sitter jag här i soffan. Funderar och funderar. Känner hur det börjar mola mer och mer, enbart för att jag inte har någon alvedon som "puffar på" mina andra smärtstillande läkemedel.. Men vi får väl hoppas att det ger med sig snart. Vill inte in på nåt sjukhus.. :(

Nu har jag tänt ljus och ska lägga mig en stund på soffan. Imorn väntar mer jobb, men har jag tur kanske jag kan gå hem tidigare imorn. Är iallafall inte med jour läkaren imorn. Är man med jouren kommer man inte från jobbet innan 16.30 tyvärr, och det sliter på kroppen! Tycker det känns som att jag nyss kom hem! ;) Usch, vad jag ska gosa ner mig i soffan nu! Tror jag ska ta en snabbdusch först! ;) Föresten slutade mitt kort fungera idag när jag skulle in i omklädningsrummet imorse. Så jag fick börja dagen med att först hitta någon som kunde låna ut sitt kort till mig. Sedan fick jag packa ur mitt skåp eftersom jag vägrade hålla på att tjata runt och leta kort när jag slutat så jag bytte om i "skrubben" på ÖNH istället. :P Bra start på dagen! ;) Sedan satt jag en stund i massage fåtöljen på jobbet också innan jag gick hem-BEHÖVLIGT! Blir en sväng imorn också! ;)

Godnatt och sov så gott nu så hörs vi imorn! :) Puss Puss! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback