LCHF

Suttit och läst lite om "livsstilen" LCHF. Min älsk har nu börjat med den metoden, men det enda problemet är att han inte går ner något i vikt.. Hittar dock inget om varför.. Anledningen till att jag skriver "livsstil" medan många anser att det är en diet är att när man väl slutar med metoden och börjar äta kolhydrater igen så ökar man i vikt. Kroppen spar då fetterna och förbränner kolhydraterna som energi. Man verkligen måste intala sig att det är en livsstil och inte en bantningsmetod!!!

Iallafall så äter ju jag självklart samma mat som älsk, men jag har inte viktnedgång som mål. Har inget mål över huvudet taget.. :P Jag har fuskat och smaskat i mig godis nån gång, men inte nu på 2 dagar faktiskt! :) Men jag tuggar mycket tuggummi, vilket innehåller FÖR mycket kolhydrater! ;) Nej, jag har andra bekymmer att tänka på än att gå ned i vikt. Min "naturliga" viktnedgång har nu stannat av. Vilket är bra tycker jag. Då får ju min kropp i sig näring just nu iallafall. Vilket är positivt. Dessutom har mitt godissug minskat vilket också kan bero på att jag får i mig näring. Vi får hoppas att tröttheten ska avta också då inom kort. Vilket den borde göra! Men smärtan är densamma, även värre. Men men. Annars så.. :P

Nu lite unga mödrar! ;) Hörss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback