Akutmottagningen

Igår kväll var väldigt trevlig! :) God mat, trevligt folk och massa röjj! ;) Men även det roliga har ett slut. Framåt elva tiden fick jag så ont i magen att jag ringde älsk, han kom och hämtade mig. Han hade värmt vetekudden och stoppat ner den i en tröjja och körde med högsta värmen på i bilen i världens fart, allt för att kudden skulle vara varm när han kom fram. :) Gud vad söt han är! ♥♥  Sedan åkte vi mot akutmottagningen. Väl framme visar det sig att läkaren som ska träffa mig stog på operation, eftersom jag tillhör kirurgen, och den operationen kunde ta flera timmar. Så sjuksköterskan ber mig vänta en stund, eftersom han skulle försöka komma förbi så ofta han kunde. Vi sitter där i en timme, jag blir less och går och frågar sjuksköterskan om jag kan få med mig några alvedon hem och komma tillbaka senare om jag inte klarar av att vara hemma. Då säger hon att han har kommit tillbaka just precis så jag får sitta ner och vänta igen. Efter 2 minuter sådär så kommer en undersköterska och visar mig in på ett rum, där tar hon som vanligt blodtryck, saturation och temp. Allt ser bra ut. Vi får vänta i en halvtimme till innan läkaren kommer in stormandes tok stressad. Han frågar dom vanliga frågorna och jag säger som det är att smärtan ökat dom senaste dagarna. Han klämmer och känner och sedan ber han mig prova ibumetin.. (Samma som ipren).. Jag säger att jag provat detta men att det inte hjälper. Han ger mig ibumetin och alvedon att ta hem, sedan skriver han recept på de två läkemedlen som jag ska ta nu då tillsammans med mina starkare smärtstillande. Sedan lovar han att han ska se till att dom tar upp mig på en av deras "gastrokonferenser" som dom har 1 gång i månaden och att dom ska ringa mig när dom haft den och berätta vad som sas. Ja, vi får väl hoppas. Iallafall kom vi hem och jag gick och tvättade av det tjocka lagret smink jag hade på mig plus att jag har fullt med sot på kinderna. :) Jag kommer ut, tar mina smärtstillande och går in i vardagsrummet. Där har min älsk bäddat i soffan, värmt vetekudden, tagit fram mina duntofflor, tänt massa ljus och tagit fram Loka, glas och ett sugrör. Sedan slår han igång en film och där somnar jag. :) Han kommer och lägger sig vid fyra tiden och halv sju väcker han mig och frågar om vi ska lägga oss i sängen. Vi lägger oss där och vaknar 14.00 idag.. Men gud vad mysigt det var inatt! :) Gud vad jag älskar dig min älsk!!♥Du är helt underbar! Du känner mig helt enkelt. Du vet när jag har ont, även om jag inte säger något och tycker att jag döljer det så bra! Jag kan inte säga mer, Jag älskar dig!!

Tack även mamma som hjälpte mig igår kväll när jag fick ont, som bryr sig så mycket att hon messade 14 gånger tror jag när jag satt på akuten bara för att höra hur det var! :)  Jag älskar dig med!!♥

Kom även på att jag inte sa något till jobbarkompisarna som kom igår. :( Förlåt, det var inte meningen, men jag hade så ont att jag inte tänkte på det. Det enda jag tänkte på var att komma iväg och få smärtstillande så fort som möjligt!

Ja, nu ska jag ta igen dagen genom att plocka lite här. Får då även något annat att tänka på än min smärta. Men jag kanske skriver mer ikväll. :) Imorn blir det jobb, kanske.. Får se hur jag är i magen till att börja med. Ett sånt här bakslag brukar kunna sitta i några dagar.

Puss puss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback