tuppjävel

Ja, såklart man är uppe med tuppjäveln idag med.. Fast idag ska jag ju jobba. Och det är lite deprimerande att man vet att det är heeela 5 dagar kvar tills man får sovmorgon! Usch och fy..

Sitter vid min laptop och dricker te, sminket klart bara håret kvar. Men det brukar gå fort. Fast jag somnade med blött hår igår så det är inte som det brukar vara. ;)

Idag ska min mor ringa någon "chef-chef" på kirurg mott. Jag blev ju flyttad till medicin. Mamma ringde och frågade vilken doktor jag fått och när jag kunde tänkas komma till honom. "I början på december, blir det bra?" Mamma bryter ihop och säger (nästan) åt henne att dra åt helllllllveeeteee... Hon ringer patient nämnden som säger att vi ska kräva en "second opinion" av någon annan läkare från ett annat sjukhus. Hon på patient nämnden tyckte att det lät som att dom flyttat mig till medicin för att behandla smärtan, inte hitta orsaken till den. Så det går vi inte med på. Men det är sjukt att det ska vara såhär. Varför!? Vart är sverige påväg?! Vården har blivit så mycket sämre, fråga vilken pensionär som helst! På, låt oss säga, 50 år har den standarden sjunkit, sakta men säkert. Ja det är hemskt tycker jag!

Mamma ska iallafall ringa denna chef kvinna idag och kräva en second opinion. Sen får vi väl se. Detta kommer sluta i strul...

Nej, nu ska jag fixa håret! Sedan väntar en hel dags jobb och en körlektion efter det! Suuck.... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback