Rosa bandet!

Idag har jag jobbat och när jag gick ner för att köpa något att äta till lunch så stod 2 kvinnor från Rosa Bandet där och hade lite information. Jag köpte en nål för 20 kronor och kände mig nöjd! Satte den på "pennfacket" jag har på jobbet. :) Fast jag hade velat haft en såndär "pins" i stål/plåt/metall.. Jag kan inte skilja på de där! ;) Hade inte råd.. :( Men så hörde jag på nyheterna imorse att man inte skulle undersöka sina bröst själv. Det kan jag inte fatta varför! Det är ju sjukt! Jag menar, ju snabbare man upptäcker en cancerknöl desto bättre ser prognosen ut! Hittar man den själv när den nyss tillkommit är chanserna större att överleva. Dom tyckte att det var så många som ville ha sina bröst undersökta och så många onödiga(?) "icke-cancer" knölar som opererades bort. Men vem vet vad dessa "onödiga icke-cancer" knölar KAN utvecklas till!? Nej! Jag tycker man självklart ska undersöka sina bröst själv! Lyssna inte på vad dessa såkallade "doktorer" säger. Eller vilka det nu är som bestämmer såntdär. :P

Iallafall börjar jag nog bli sjuk nu... Är tok täppt i näsan, det bara rinner. Usch och fy. Det var även en patient som var förkyld på jobbet igår. Det är väl kört nu. :P

Ett stort GRATTIS till Filippa och hennes man som fått lägenhet! :) Glad för er skull! Puss!!♥

Nu ska Malin ställa sig i duschen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback