Gårdagen..

Ja igår hände inte så mycket egentligen... Jag skulle ju städa, ok, jag tog undan alla kläder i sovrummet, mer blev det inte.

Vi åkte och handlade och sedan när vi kom hem så åt vi. Vi skulle även städa råttburen, så älsk skulle plocka upp råttan och då hugger hon sig fast i fingret på honom.. Han skriker och jag står där som nåt pucko. Jag inser inte hur djupt det verkligen var så jag stänger buren och går och tittar. Då har karln blött ner hela handfatet och det bokstavligen sprutar från hans finger. Det första som slog mig var stelkramp/blodförgiftning. Råttor är ju inte direkt ren i munnen, så jag ringer 1177 och frågar vad hon tycker. Det var ju ganska djupt och älsk vet inte om han fick stelkrampssprutan i lågstadiet. Så hon bokar in oss hos en läkare klockan 19.00 för en bedömning. Vi kommer dit och får komma in direkt. Han tittar på fingret och bedömer att en spruta inte skulle skada. Jag sitter och tänker på kanylen men kommer fram till att den är jätteliten.. Hah, sjuksköterskan kommer in med en spruta med en stor kanyl på.. Shit tänker jag, nu får jag hålla i karln eftersom han är väldigt spruträdd.. Kanylen var nästan lika stor som en man tar venprover med. Men han satt helt stilla och pusta litegrann sen var det klart! :) Han var jätteduktig! Sedan lade dom om fingret på honom med alsolsprit och han fick ett bandage. :)  Han var så duktig. Nästan så man blev stolt! ;) Sedan att sitta på akuten som medfölje kändes annorlunda, det är alltid jag som är där för magen annars, men icke denna gång! :D Kändes iallafall skönt att vara säker på att jag fick åka hem samma kväll. ;)

R.I.P Råttan.. Det gick ju inte att henne kvar, hon var så ilsken att så fort man gick förbi buren så högg hon i gallret. Så tyvärr. Men jag tror inte hon mådde bra av att sitta där helt själv och bara äta. Sedan var hon ju gammal också, ja, hon har det nog bättre där hon är nu! :) Med storråttan och lillråttan! :P

Ja, idag ska jag ta itu med allt här hemma. Buren ska ner i förrådet. Den är till salu så ni vet. I väldigt fint skick, som ny! :) 

Det ska diskas, bytas sängkläder, vädra kuddar/täcken. Det är så fint väder så de kan hänga ute en stund, skadar inte. Dammsugas och skuras och dammas. Sen får jag vila. Men kanske denna omedgörliga förkylning ger med sig någon gång om man rör på sig. Vi får hoppas!

En sväng förbi Filippa vore inte heller helt fel.. Måste godkänna lägenheten! :P

Kommentarer
Postat av: FilippaLundin

Ja vi måste ses någon dag. Jag är ledig på tisdag tror jag, vi kanske kan ses då? :) Puss

2009-10-09 @ 13:53:26
URL: http://filippalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback