Snorungar...

Både idag och igår stog det ungar utanför ICA MAXI här i Hudiksvall.. Dom stog och samlade in pengar, förmodligen till någon klassresa eller liknande, och man kunde gissa vikten på en surfisk.. Dom hade även ett lotteri där man kunde vinna lite olika saker. Föresten gick dom i fyran, stog det på en skylt. Jag blir galen på sånt där. Fine att dom står vid ett bord och säljer lotter/gissa surfiskens vikt. Men när dom börjar ställa sig vid ingången/utgången och "tjata" på folk en lott för 50 spänn, då blir jag irriterad! Dom står där i sina tomteluvor och frågar artigt: "HEJ! VILL DU KÖPA EN LOTT!? DOM KOSTAR 50 KRONOR OCH DU KAN VINNA EN KAKA SOM MAMMA BAKADE IGÅR!!" Eller: "GISSA VIKTEN PÅ FISKEN OCH DU KAN VINNA EN BRODERAD KUDDE!!"
Om man då artigt säger : " Nej tack, jag har inga pengar löst!" Då, då jävlar får man höra: " MEEN, DET FINNS EN BANKOMAT DÄR INNE!!" Eller: "ÅÅH VILKEN SURKÄRRING!!"

Ja, dagens ungdomar är inte som dom var förr! På min tid, då var det ingen som vågade sig på att FRÅGA folk om dom ville köpa det man sålde. NEJ NEJ, då skulle man vara sockersöt och trevlig och hoppas på att någon tyckte synd om en och köpte något. Ja, det är bara att konstatera.. Ungarna vid ICA är snorungar!

Nu har jag iallafall satt upp lite tomtar. Har även gjort iordning adventsljusstaken som ska tändas imorgon till frukost. Imorgon ska jag även städa här hemma, byta gardiner och göra riktigt julfint! :) Det känns att det inte är länge kvar nu! Nu har jag även skrivit klart julkorten. Har bara ett kvar men hittar inte adressen. Så Filippa, om du läser detta kan du väl messa din nya adress till mig, annars hittar inte julkortet fram! :)

Godnatt på er nu! Och alla ungar vid ICA: SLUTA TJATA PÅ FOLK ERA SKITLOTTER!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, du var säkert lika när du var ynge också...hehe

2009-11-30 @ 18:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback