Väntan..

Ja, då var det bara att vänta då antar jag. Vänta på att den snälle söte rare läkaren ringer. Och idag har jag laddat, jag ska spränga trumhinnan på karln! Är så less på läkare just nu! Vill bara kunna äta riktig mat! Visst är det väl bra att gå ner i vikt, men det är på fel sätt. Nä, nämn ett ord om att skriva ut smärtstillande lilla vän och du blir döv...


15.10
Ja, ännu har läkaren inte ringt. Min kära man letade upp telefon numret till läkarens mobil och ringde men då stod han på operation. Så jag hoppas verkligen att det var något som kom upp akut och inte en inbokad operation. Men jag är ändå jävligt less. Jag menar, nu har jag helt slut på smärtstillande. Enda sättet att få smärtlindring nu är ju på akuten och jag drar mig jävligt länge innan jag åker dit. Men måste jag så måste jag. "/
Jag vill bara att allt ska bli bra nu. Från januari har mitt liv stått på paus känns det som. Jag kan inte komma ihåg något positivt från detta år, även om det hänt en massa! Jag kommer inte ihåg något. Jag lever som i en dimma och det känns ju roligt! Det är liksom mitt liv, 6 månader av mitt liv som gått förbi utan några reaktioner. Jag är liksom mitt i mellan i min lilla bubbla. Och jag är trött på det nu! Ringer inte läkaren upp nu i eftermiddag så åker jag till uppsala på torsdag. Och så är det bara. Och jag hoppas för gudsskull att dom sett något på MR-röntgen, det låter sjukt, men då kanske dom kan fixa felet.
Uppdatering kommer förmodligen ikväll om läkaren ringt!


16.55
Nu har läkaren ringt. Först ringde han när han fortfarande stod på operation men var tvungen att ringa mej senare eftersom han var tvungen att avsluta en sista sak... (: Sedan ringde han igen och skällde över att mina problem var lite för svårt att lösa under en telefontid. Så vi kom fram till att jag ska åka in på akuten imorgon förmiddag för att sedan bli inlagd på sjukhuset för vidare undersökningar. Hmmm.. Vet inte jag, är inte så pigg på sjukhus.. Men men.. Om detta nu kan leda till en lösning så är det väl värt att prova.. Sedan ville mamma veta hur det skulle läggas upp, alla undersökningar och så. Så hon ringde också på hans privata nr men fick en utskällning utav dess like för han är ju kirurg. Och man kan ju inte bara ringa sådär på en kirurgs privata telefon! NÄHÄ?! När och hur fan ska man få tag på en kirurg då!? Helt sjukt. Man behöver väl inte skälla bara för det? Visst kan jag förstå att man inte ringer angående patienter på en privat mobil, men man kan väl säga det med lite respekt? Och så kan man väl fixa andra tider istället för telefontid mellan 7-12 på vardagarna? Jag menar, det är bara mellan dom tiderna man kan få tag på nån över huvudettaget på kirurgmott i Hudiksvall. Om jag måste ringa min läkare akut då? Vad gör jag då? Som nu, när jag har slut på smärtstillande? Nej. Hoppas verkligen inte det är han som tar emot mig på akuten imorn. Då ska han få en lektion i etik och moral! Godkväll!

23.35
Imorn ska jag till Bergsjö och knäppa kort infö någon artikel om mitt och Marias stipendium. Sedan blir det bussen rakt in på sjukhuset. Ska packa lite först och så, men sen börjar det tråkiga. Så det blir nog mycket bloggande om min sjukhusvistelse, hur dom behandlar mig, om dom anser att jag är en hypokondriker eller att jag har en jävligt jobbig mamma.. (: Lovar att det står omnämnt i min journal om att mamma är jävligt jobbig och irriterande. Men saken är den att utan henne så skulle inget hända! Tacki Mammi! <3
Nej. Sängen väntar nu. Måste vara pigg på fotot imorn. Byee!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback