Tvätt..

Idag har jag varit ledig. Ganska skönt faktiskt, även om jag tycker det är jätteroligt att jobba. Men jag har hunnit med ganska mycket idag ändå tycker jag! (:

Idag hade jag också tvättstuga. Tiderna då man får använda tvättstugan var idag i mitt fall 18.00 - 21.00. Efter kl 21.00 har man också torktid på 1 timme. Jag började tvätta ca 18.15 och bytte till torktumlaren ca 19.45. När jag gick därifrån mötte jag en kvinna som kom med en tvättkorg. Visst tänkte jag, jag har ju ingen mer tvätt så hon får väl tvätta då. Sedan gick jag ut i tvättstugan ca 21.15 för att hämta tvätten. Då hade hon vikt alla mina kläder och lagt dom i korgar. Tack för det säger jag, men nackdelen var att en del av tvätten var blöt.. "/ Och vad ska jag göra då? Det blev jag ganska irriterad på. Hon borde ju ha känt att tvätten var blöt när hon vek den, och då viker man den väl inte och lägger dom i högar? Då låter man väl tvätten vara kvar i maskinen en stund till? Hon hade väl inge bråttom?! Sånt kan göra mig tokig! Nu måste jag ju ta fram tvättställningen och torka den här uppe i lgh, när jag har rätt att utnyttja tvättstugan till 22.00. Jag antar att hon är en sån som springer i tvättstugan hela dan för att se om det är nån som missat sin tvättid och då tar sig friheten att tvätta. Men ge fan i torktumlaren och torkskåpet när det är min tur att utnyttja den! Hon skulle väl försöka hinna tvätta färdigt innan nästa kom så det inte märktes att hon tvättat! Nej.. Usch! Skärpning! Då kan DU som gjorde det torka din tvätt i DIN lgh om du inte hinner bli färdig. Jag som bokat tid ska inte behöva ta hem blöt tvätt!! Eller har jag fel?! Fattar ni inte så kommentera, kanske blev lite rörigt! (;

Imorn jobbar jag kväll. Får se vad som händer på dagen, inte så mycket antar jag. Kliver väl upp med Jörgen och ser till att han kommer iväg, sen lägger jag mig förmodligen och sover en stund till! (:

Nu ska jag och älsk♥ sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback