Midsommar.

Ja då var det midsommar också då. Faen vad tiden går fort! (:
Idag ska jag och min man hem till min mor och far och grilla lite och äta sill. Snapsen tror jag att jag hoppar över. (;

Vaknade nyss av att mamma ringde, just i det ögonblick hon sa hej så dog mitt batteri i telefon. Då var det bara att kliva upp och leta efter laddaren som låg nerpackad i en påse som jag hade med på sjukhuset. Och innan jag fick upp den. Den låg intrasslad i strumpor, böcker, tidningar och en massa annat. Orka med sånt när man är nyvaken. Uscha. (:

Nee.. Nu ska jag platta mitt fågelbo till hår så det blir någon styrsel i skiten. Sedan ska jag dricka en kopp underbart kaffe (:

Satt och kollade lite på olika bloggar nu.. Jag inser nu att jag har aldrig förstått mig på det där med mode... (: Fattar inte vad som är så roligt med lite tyg.. Men men.. Det är väl trevligt att någon vill ägna sin tid åt sådant också. (:


Kom nyss hem från mor och far. Var ner till Mellanfjärden och tittade på stock-kampen eller vad det heter. (: Ganska roligt att titta på måste jag säga! Även att det var en tjej som van, som min kära man gick i samma klass med i högstadiet. Nice, nice. Nu sitter jag här och småtittar på Big Brother som går på tv400. Gamla repriser från 2002 eller nåt tror jag. Med Kitty Jutbring. (:  Sitter även och är väääldigt nöjd över att jag slipper vara bakfull imorn! Usch, fy vad hemskt. Jag var full studenthelgen och det räcker för min del ett tag framöver. Jag känner mig lite gammal faktiskt. 19 år och sitter hellre hemma och löser korsord och dricker ett glad rödtjut. Helt seriöst! Det är väl bara huset och barnen som fattas. (:

Har kommit på att det faktiskt är ganska skönt att blogga. Man får skriva av sig lite. Även fast man bara kanske skriver skit och inte bloggar om mode eller något annat "viktigt" så känns det ganska meningsfullt för min del. Var lite skeptisk till det från början så är jag ganska glad att jag gjorde det! (:

Nej ni allihopa.. Nu ska jag kolla på Big Brother och längta efter att få börja jobba på måndag. Första gången jag längtar efter att kliva upp typ halv fem på morgonen, men det är nog första gången jag verkligen kännt mig behövd! Annars har man varit praktikant eller uska under utbildning men nu är man färdig. Man känner ett större ansvar och arbetskamraterna har förväntningar på en. Man ska kunna det som ska göras, om det handlar om att sätta en kateter eller ta ett venprov. Men jag tycker det är jävligt roligt och jag är stolt över det jag gör. Även om jag inte ska stanna som uska utan fortsätta till sjuksköterska och kanske sedan vidare till barnmorska. (: Det är något jag är jäävligt inne på just nu. Även om syrran ska göra samma sak!
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback