Hemma igen...

Mmm.. Då var man hemma igen.
Det är nog ganska skrattretande när jag tänker efter.. Vad tänker dom med?! 
Dagen börjar med att en läkare kommer in, en helt okänd som vanligt.. Han säger att idag ska du göra en gastroskopi. Jag säger nej det ska jag inte. Ööhh Jooo, säger doktorn. Nej jag gör den inte utan narkos. Nej nej, det kan jag ju förstå, det kan ju vara ganska obehagligt. Mmmm... säger jag. Då frågar han om jag inte kan tänka mig att göra den med lite lugnande? NEJ! FATTA! Då är det ju så att man måste boka in en gastroskopi på operation om man ska sövas. Det ska narkosbedömas och en massa annat. Jag förstår ju att det inte kommer att ske idag. Vilket inte gör mej så mycket. Sedan frågade jag varför dom vill göra en gastro, och då säger han för att man vill kolla så det inte är magsår. Då frågar jag, stämmer mina symtom med symtomen på magsår? Nej säger läkaren. Just det! säger jag och det bildas en pinsam tystnad i salen. Herregud. Om mina symtom INTE stämmer med magsår, då kan vi väl utesluta magsår?! Det är så man blir yr av alla läkare.. Och jag undrar vad dom är för läkare.. Dom är säkert vetrinärer i grunden eller nåt och så gick dom omvårdnad till uska och kommer och kallar sig doktorer. I alla fall ska jag äta den förbaskade magsårsmedicinen i 2 veckor och ska sedan till kirurg mottagningen för fortsatt utredning... Ladies And Gentlemen, I Present To You,
HUDIKSVALLS SJUKHUS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback