29 / 6 - 09

Jahapp, nu har kirurgmottagningen ändrat sina tider, telefontiden är mellan 7-10.45... Så nu får jag gå upp dit innan jag börjar jobba... Irriterande så det finns inte ord.. Ska klä på mig arbetskläderna innan så kanske man blir tagen på lite mer allvar och vet vad jag pratar om! Herregud.. Denna sjukvård skrämmer mig.... /:

Jobbar ikväll! Roligt roligt! (:  Ska snart gå och duscha och göra mig klar.. Så jag hinner upp på kirurgmott.... :@

Min man väckte mig imorse med lite ryggsmek, sånt gillar vi! (:  Han klättrar uppåt på min stege igen, men han har en bit kvar! :P


Nej, nu ska jag vänta på duschen. Uppdaterar senare kanske när jag kommer hem. (:

01.11
Ikväll har jag jobbat med min kära faster. Vi jobbar på samma avd. Tack vare henne lite att jag fick jobbet kan man väl säga! (:
Kvällen har gått så himla fort! Förstår inte var den tagit vägen! Den bara försvann liksom! När jag började kl 14 så kom jag dit och det var värsta kaoset. Det var överbeläggningar överallt och vi får ju ta på oss en hel del, eftersom det inte finns så många andra platser, inte vet jag. Det är mäkta dumt iallafall! På morgonen var det en ssk och alla doktorer kom samtidigt, från kirurg, öron & gyn. Alla vill ha rapport samtidigt men det går ju inte. Verkar inte som att det spelar någon roll om man säger till dom att komma en viss tid för då har den och den redan varit där, utan dom kommer allihop samtidigt. Dom verkar vara av ett lite dummare slag läkare, kanske är dom så smart att dom blir dum? Vad vet jag! (:
Iallafall så lugnade det ner sig på eftermiddagen och på kvällen hände knappt något. Det var ganska skönt faktiskt. Istället för att måsta stressa ihjäl sig..

Sedan har nog min matsmältning börjat lägga av... Börjar bli ganska orolig nu faktiskt.. Mår mer illa än vanligtvis. Skulle bra gärna vilja bli av med detta nu! Orkar fan inge mer! Mamma skulle ringa kirurgmott imorn, och berätta hur det ligger till. Blir väl någon akuttid på akutmott, blir inlagd, får starka smärtstillande och tomma löften, får åka hem dagen efter. Som vanligt, precis som alla andra gånger då man åker in på detta sjukhus... Idioti.. Måste jag säga..

Nej, nu ska Malin gå och sova. Mäkta trött! (:
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback