Båtkrock..

Hej!

Idag ringde min mor och sa åt mig att titta på aftonbladets hemsida.. Jag klickar in på den och ser bilder på en båt som är totalkvaddad på ena sidan... Sedan läser jag på båten: "Gotlandia II"... Ojdå var det första jag sa. Mina föräldrar och min bror är ju just nu på Gotland, men dom var som tur var inte på den båten just då! Dom skulle åka 16.15 så dom klarade sig tack gode gud! Usch, så nu har jag försökt ringa dom typ 14 ggr innan hon ringde upp. Dålig mottagning inne på båten. Dom fick åka med en annan båt antar jag som gick 19.00. Så dom är i Nynäshamn ca 22.00.. Nää.. Vet inte vad jag skulle gjort om dom varit med på den andra båten och blivit skadade. Förmodligen ringt Filippa och skrikit åt henne att skjutsa dit mig! ;)  Ne, och vi som satt på jobbet och pratade igår om att det är konstigt att det inte händer fler olyckor på havet... Kanske är synsk... ;)

Inatt sjukanmälde jag mig.. Orkade fan inte med att jobba. Tog 2 tradolan ca 23.00.. Men dom hjälpte inte så klockan 03.00 fick jag ta en tredje. Det var inte långt ifrån att jag skulle åka på akuten då.. Men jag somnade tillslut och sov till 12.00. Sedan har jag sovit nu på eftermiddagen också. Som vanligt. Och mamma tjatade på mig igår att jag måste äta, så jag var ner på ICA och köpte köttkorv och kokade för att prova om det går bättre med lite "skonsammare" kost, men det är ingen skillnad. Får fortfarande ont, vad jag än äter. Så mamma blev förbannad och ringde kirurgmott och skällde lite och lyckades få en telefontid på måndag med läkaren.. Då blir jag väl inlagd antar jag.. Med sond och skit för att det inte funkar med mat.... :( Usch, hemska tanke... Får se vad det blir. Förhoppningsvis inget sjukhus..!!

Nu ska jag diska undan efter min köttkorv.. Sedan ska jag glo på Simpsons! :) Älskar den serien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback