Vad göra?

Ja, idag sitter jag hemma själv. Jörgen jobbar. Detta är även hans sista jobbvecka, sen är det åter till a-kassan.. Och fattigdomen.. :( Usch.. Ångesten över pengar börjar komma tillbaka! Men men. Vad ska man göra då? Det finns ju inga jobb.

Nu i veckan måste jag ner på arbetsförmedlingen och anmäla mig arbetslös där. Ska höra vad som gäller för alfakassan också. Jag ska ju börja plugga till våren, så jag tycker inte det är någon idé att anmäla sig på abf, eftersom jag inte kan ta ett fast jobb.. "/  Och dom kommer ju ligga på en med en blåslampa med att söka jobb m.m.. Men vad är meningen? Jaja, jag fattar ingenting..  Jag får väl söka pengar hos soc då.. Gud vad jag irriterar mig på pengar! Jag irriterar mig på människor som tar skiten för givet! Om dom bara kunde sätta sig in i vår situation nån gång! Jag kan ju bara meddela att det är tack vare min mamma och pappa som vi har kunnat bott kvar där vi nu bor, annars hade vi suttit på gatan just nu! Och tänk på alla politiker som sitter och drar in några hundra tusen kronor varje MÅNAD, och här sitter vi "dödliga" och lever på kanske 10.000 och en hyra + diverse räkningar som tillsammans kostar just 10.000.. Sen ska man ju ha mat på det också.. Herregud. Blir bara så förbannad över deras livsstil, varför få så mycket pengar som dom inte ens hinner göra av med innan nästa lön kommer!? Jävla idioti! Detta jävla land är ju helt sjukt! Snacka om att göra skillnad på folk. Vad har moderaterna gjort för bra för att tjäna så mycke pengar?! Fråga mig och dom skulle brännas på bål hela högen!

Nej nog med prat om detta. Blir bara förbannad...

Sitter och tittar på tv. Ont i magen, orkar inte ta mig för något, även fast det finns massor av saker att ta hand om här hemma. Vaknar väl till när tradolanen börjar hjälpa. Är så trött på att behöva äta de hela tiden. Inkompetenta läkare som inte vet vad dom sysslar med.. Blir tokig. Får nog åka till Uppsala innan det blir nån ordning på detta.. Märks det att jag är lite deprimerad? :P

Ska koka en ny kanna kaffe, sedan ska ja diska. Nu har vi iallafall fått ordning på avloppet så nu kan man duscha utan översvämmning i badrummet och jag kan diska utan att det svämmar över där också! :) Får vara glad för det lilla!

Uppdaterar mer senare. Om jag orkar.. PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback