Jobb

Ja, idag har det varit jobb, för mig som är "dödlig".. Skulle nog inte kunna klara av att vara rik och få pengarna utan förtjänst.. Jag måste känna att jag gjort mig förtjänt av pengarna också. Vilket man kan säga att jag gjort för denna månads lön.. :) Den var fin! ;)

Idag har jag som sagt jobbat. På öron-näsa-hals mottagningen. Det är ganska roligt där, och jag trivs med personalen. Det brukar inte vara det viktigaste för min del, jag är ju ändå där för patienterna, inte för personalen. Men som tur är kan man trivas med personalen nån gång! :) Precis som på 7D. Ååhhh.. Vad jag längtar tillbaka dit!! :( Hoppas det blir mycket mer jobb där!

Ja, känner mig lite små förkyld. Täppt i näsan, irriterad i örontrumpeten och öm på halsmandlarna. Bara det inte är någon svininfluensa på g.. Man vet ju inte.. :P Det är det som är så sjukt. Vi får se hur det känns imorn bitti. Har det blivit värre så stannar jag nog hemma från jobbet. Tänker inte vara en av dom som för smittan vidare utan ska göra allt som står i min makt för att inte göra det. :P Det är som med magsjuka, folk som åker och hälsar på annat folk/går i skolan/ åker och jobbar medan dom fortfarande är sjuka och smittar. Hatar sånt. Det dämpar ju inte smittspridningen direkt! Var hemma en dag för mycket istället säger jag!! För att vara på den säkra sidan!

Träffade även min kära vän Sandra E på stan idag. Vi gick på körskolan och anmälde oss. Sedan tok vi en svängom på stan. Jag köpte en ny jacka som jag behövt i över ett år snart, men pengarna har inte funnits till.. :P Men nu är det gjort, och den kostade 700 vilket en dödlig människa som jag tycker är lite dyrt, men man får jämföra det positiva med det negativa! :) Det var värt det också, för den var jättefin! :P

Vill bara be alla utvikningsflickor här på blogg.se att tänka efter före. Om några år slår det tillbaka, med dubbel kraft! Och då blir det inte roligt! Så snälla, lyd en gammal kvinnas råd.. Inte för att jag varit med om det själv, men jag har sett andra.. Japp.. De var dagens visa ord! :P

Nu ska jag gå och duscha och kurera mig mot denna omtalade svininfluensa. Skulle inte bli brydd om jag åker på den... (o.O) Jag åker på bältros, en sjukdom som gamla får, fast jag är 18... :P Så ja. Pesten, here I come! ;)

Vi hörs något imorn, när jag har jobbat klart, eller om det är någon svinflunsa på g, när jag varit på hälsocentralen. Det är väl dit man vänder sig antar jag. :) Nej, nu ska vi vara positiva, ingen svinflunsa här inte!! ;) Puss på er, gör inget som inte jag skulle göra! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback