Ingen framtid..

Jag orkar inte skriva ens.. Fattar inte. Kan inte förstå hur regeringen tänkt sig!! Jag är 19 år, nyutbildad undersköterska. Jag har ett sommarvik som slutar i september, och jag får hoppas att jag får gå ut extra nån gång och jobba. Men det är den försörjning jag kan få tydligen! Jag var på abf nyss och där sa dom att man inte kan söka alfakassa förrän man är 20, men man kunde ju söka a-kassa, men då måste man gå med i ett fack. Och nånting mer, typ jobba visst mycket över ett halvår.. Och ja, det kunde man "kanske" hoppas på.. Så alltså, en 19 åring har ingen inkomst över huvudet taget! Det finns ingen annan ersättning att söka än social bidrag, och hur kul är det var det jag fick till svar på abf.. Så min framtid ser ganska mörk ut.. Dessutom skulle arbetslösheten öka till nästa år, så det ser bäcksvart ut.. :(  Detta kommer inte sluta bra! Kommer få ett x antal panikattacker med hyperventilering M.m.. Herregud! Kommer säkert hamna på gatan eller nåt! Jag vill bara gråta!

Är livet värt att leva i denna värld? I ett land som inte ens har något ekonomiskt stöd för ungdomar!?... Bort med moderaterna!! Ni förstör Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback